4027101402 |
Coordinació del professorat de suport intensiu a l'audició i llenguatge (SIAL) |
2021-2022 |
Grup de treball. Secundària en general |
|
|
|
20/10/2021 - 20/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Del Decret d'Inclusió, i la seva implementació progressiva de recursos al centre ens hem trobat que necessitem elaborar conjuntament diferents tipus de documents específics des de la nostra tasca i funció com a POE-SIAL del centre, amb una visió i valoració global del nostre alumnat amb sordesa; que poden ser consensuats per un nombre mínim de professionals i fer extensiva a altres centres que en tinguin interès com a document de treball o de valoració; essent complementària als documents que s'elaboren des dels serveis educatius.
I voldríem aprofitar el grup de treball per compartir temes que ens interessen poder avançar o bé per tenir més reconeixement com a tal, dins de l'àmbit de l'atenció a la diversitat a Secundària, com a unitat SIAL creada per intentar donar la màxima resposta a l'educació inclusiva de l'alumnat amb sordesa al centre educatiu. I alhora donar més a conèixer el nostre perfil específic d'aquesta unitat en un centre on a vegades la complexitat de l'atenció a la diversitat ens fa passar desapercebudes.
|
| |
Objectius |
● Confeccionar un informe unificat i consensuat de final de curs com a Centre SIAL, addicional a l'informe d'avaluació final de curs del centre (més genèric) i d'atenció del/la logopeda del CREDA, per a les famílies d'alumnat amb sordesa (com a alumnes NESE A) / nou centre educatiu.
● Afegir -a l'informe- informació o indicadors específics; donat que l'alumnat amb sordesa rep un suport molt intensiu i addicional per afavorir la seva inclusió educativa.
● Afavorir -amb l'entrega de l'informe- una visió més globalitzada i inclusiva de l'alumne amb sordesa, de la seva participació real i accessibilitat als aprenentatges curriculars - lingüístics; i també dels recursos / intervencions disponibles.
● Aprofundir en el nostre coneixement de les nostres funcions professionals i de la documentació de referència com a professors d'orientació educativa (POE) i de suport intensiu a l'audició i llenguatge (SIAL), de centres d'educació secundària que acull projectes CEPSAL,
● Tenir reconeixement de les nostres funcions professionals com a POE i SIAL, de Secundària.
● Aprofitar el grup de contacte entre professionals POE - SIAL de Secundària per compartir i elaborar nous objectius - documents de treball.
|
| |
Continguts |
● Confeccionar un informe unificat i consensuat de final de curs com a Centre SIAL, addicional a l'informe d'avaluació final de curs del centre (més genèric) i d'atenció del/la logopeda del CREDA, per a les famílies d'alumnat amb sordesa (com a alumnes NESE A) / nou centre educatiu.
● Afegir -a l'informe- informació o indicadors específics; donat que l'alumnat amb sordesa rep un suport molt intensiu i addicional per afavorir la seva inclusió educativa.
● Afavorir -amb l'entrega de l'informe- una visió més globalitzada i inclusiva de l'alumne amb sordesa, de la seva participació real i accessibilitat als aprenentatges curriculars - lingüístics; i també dels recursos / intervencions disponibles.
● Aprofundir en el nostre coneixement de les nostres funcions professionals i de la documentació de referència com a professors d'orientació educativa (POE) i de suport intensiu a l'audició i llenguatge (SIAL), de centres d'educació secundària que acull projectes CEPSAL,
● Tenir reconeixement de les nostres funcions professionals com a POE i SIAL, de Secundària.
● Aprofitar el grup de contacte entre professionals POE - SIAL de Secundària per compartir i elaborar nous objectius - documents de treball.
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
Elaboració de materials.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre).
Elaboració de materials.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada especialment als professionals d’Orientació Educativa del cos de Secundària, amb tasques i funcions de SIAL; també a les mestres en audició i llenguatge assignades com a SIAL en un Institut.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
20/10/2021 |
|
|
Sessió 2 |
dilluns |
25/10/2021 |
|
|
Sessió 3 |
dilluns |
29/11/2021 |
|
|
Sessió 4 |
dilluns |
20/12/2021 |
|
|
Sessió 5 |
dilluns |
24/01/2022 |
|
|
Sessió 6 |
dilluns |
21/02/2022 |
|
|
Sessió 7 |
dilluns |
21/03/2022 |
|
|
Sessió 8 |
dilluns |
25/04/2022 |
|
|
Sessió 9 |
dilluns |
23/05/2022 |
|
|
Sessió 10 |
dilluns |
20/06/2022 |
|
|
|
| |